Volgers

woensdag 15 augustus 2012

KiKa

Dag lieve volgertjes,

Vandaag is het bij ons moederdag.
't Is een beetje streekgebonden, want niet overal in België kiezen ze 15 augustus om dit te vieren.
Nu niet dat wij daar een groot feest van maken. Gewoon een lekkere maaltijd gegeten deze middag en straks nog een stukje zelfgebakken taart.
Ik kom nu niet alleen mijn kaartje showen, maar ook nog mijn taartje.

We beginnen met de kaart:

Ik las gisteren op het Liftchallenge blog een super leuke opdracht, waar ik absoluut iets wou voor maken.
De opdracht luidt als volgt:
"Zoek een logo dat jou om welke reden dan ook aanspreekt en gebruik het als inspiratie voor je kaart. Het kan een logo zijn van je favoriete kledingmerk of parfum, van de mooiste verpakking in de voorraadkast of gewoon een logo dat je zoekt op Google. Wat je er mee doet, is aan jou. Gebruik de kleuren, de vorm of juist de tekst, laat je fantasie de vrije loop! Plaats bij je blogbericht wel het logo dat je als uitgangspunt hebt gebruikt."

Ik heb er dit kaartje voor gemaakt:

En dit logo had ik ervoor gekozen:

Wat vinden jullie van mijn klein kapoentje

En dan nu de taart:

Voor wie het leuk vindt doe ik er nog het super gemakkelijk te maken receptje bij.

KAASTAART:
1 kop (gewone kleine koffietas) zelfrijzende bloem - 1 kop (gewone kleine koffietas) suiker - 2 pakjes vanillesuiker - 4 eitjes - 250gr vette platte kaas (kwark) - 250 ml melk

Klop de eiwitten stijf, doe de bloem, suiker, vanillesuiker, eigelen en melk in een kom en meng goed dooreen zodat je geen klonters meer hebt.
Meng de platte kaas eronder en als laatste de stijfgeklopte eiwitten.
In een ingeboterde flexi vorm gieten (kan natuurlijk ook in een andere vorm, maar geen springvorm, want het deeg is vloeibaar).
Bakken op 180°C gedurende 50 minuten.
Na het afkoelen kan je eventueel nog versieren met fruit (ik had momenteel geen geschikt fruit, dus nu maar zonder met eventueel wat poedersuiker erover)
Succes en smakelijk !
  

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot ziens, 
 Groetjes Carla

27 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kaartje zo na dat Logo gemaakt .
    Leuke opdracht .

    En die taart mmmmmmm bedankt voor het recept (zal hem aan mijn zoon laten lezen en hoop dat die hem een keer wil bakken)

    Fijne Moederdag

    Groetjes Marcell

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gedaan, ontzettend mooi uitgevoerd en afgeleid van het logo! Je taart ziet er ook erg lekker uit! veel plezier vandaag!
    Gr jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je daar ook nog tijd voor...ik bedoel om taart te bakken. Als ik altijd lees en zie wat jij allemaal doet op een dag, dan is er maar weinig tijd die jij niet vult met werken of creatief bezig zijn!
    Maar nu over naar het kaartje prachtig gemaakt het past helemaal bij het logo van Kika.

    O,ja ik heb mijn prijsje net uitgezocht!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, don't know which looks better the card or the cake :) You've captured the logo so well on your card. It's very beautiful and fun looking.
    Hugs, Eret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof gedaan Carla, wat een mooi kaartje. Leuk plaatje heb je gekozen, een schatje! En de kleurtjes heb je goed gecombineerd, top!

    Bedankt voor het meedoen!

    En even over de taart (die er overigens smakelijk uit ziet), waarom heet het KAAStaart? Ik dacht namelijk dat het een hartige taart zou zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen is geen hartige taart, maar lekker fris en zoet.
      In België noemen wij kwart, platte kaas en eigenlijk had ik het platte kaastaart moeten noemen, maar op het recept dat ik van ergens heb staat kaastaart en vandaar heb ik het overgenomen.
      We hebben er ondertussen al van gegeten en mmmm zo lekker. Ik had ze wel in de ijskast geplaatst en dan is ze zo heerlijk fris.

      Verwijderen
  6. Wat jammer dat ik geen suiker mag gebruiken Carla anders had ik hem vast gemaakt en zo te lezen gaat er genoeg suiker in.Maar hij ziet er lekker uit.
    Nu zat ik even met kippenvel toen ik je logo zag waar je voor hebt gekozen.Wat een prachtige kaart is het geworden en je kapoentje is prachtig.Krijg je ook nog moederdag Cadeautjes?
    Spannend
    Lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Corrie kan je de suiker uit eender welk recept dan niet vervangen door een andere zoetstof?

      Ja Corrie wat die opdracht van het logo betreft, dat is wel iets om kippenvel van te krijgen, maar gelukkig zijn er mensen die er zich 100% voor inzetten en helaas vallen er dan nog heel veel slachtoffertjes.

      Geen cadeautjes voor moederdag of ook nooit voor andere gelegenheden. Ik heb dat zelf altijd zo gewild en het met mijn kinderen zo afgesproken dat ze nooit op zoek moeten gaan achter cadeautjes.'k Vind dat zelf ook niet leuk om te doen, dus wil ik er hun ook van besparen.

      Verwijderen
  7. Leuk kaartje Carla past goed bij logo
    en de taart ziet er smakelijk uit
    gr lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie kaart en succes met de challenge en de taart ziet er heerlijk uit en nog
    een fijne moederdag

    gr Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend gedaan Carla, het logo en de kaart horen helemaal bij elkaar1
    Die taart........ziet er ook erg jammie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met de challenge op de Liftchallenge Blog! Je hebt een leuk logo uitgekozen en er een passende kaart bij gemaakt. Heel knap gedaan! Een hele fijne dag vandaag!

    Hugs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart heb je met dit logo gemaakt, de kleuren, maar ook die stempel met de handjes, mooi hoor! Dat recept klinkt superlekker en helemaal niet zo moeilijk, eens proberen! Groetjes joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geslaagd!! Superkaart van/voor een superlogo!
    En je taart, smullen maar want ze ziet er overheerlijk uit en bedankt voor het receptje!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super mooie kaart heb je gemaakt met dit logo.
    Bedankt voor het recept van de taart.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtig kaartje voor een belangrijk logo. Helemaal toppie. Bedankt voor het receptje; het taartje zie er yummie uit. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat grappig moederdag op 15 augustus en je taart ziet er heerlijk uit mmmmhhh. Je kaartje is super goed gelukt Carla, heel mooi die kleuren uit het Kikaplaatje gebruikt. Top.
    Groetjes van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo zusje,mooi kaartje heb je gemaakt,echt geschikt voor dit logo(ook al is het een triest logo,het kaartje is heel vrolijk).
    Wat de taart betreft die met aardbeien waar ik van mogen proeven heb was om duimen en vingers af te likken, super lekker!
    Groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die met de aardbeien was een ander recept, maar ook lekker hé.
      Misschien was (want ze is al op) deze nog wel lekkerder.

      Verwijderen
  17. wat een mooie kaart en de logo natuurlijk ook ! ff aandacht voor het goede doel en een leuke kaart
    TOP!

    gr patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. erg leuke kaart gemaakt.
    wel erg fijn dat je de nederlandse benaming er gelukkig bij hebt gezet. het was waarschijnlijk lang zoeken voor 'platte kaas' en je 'koffietas' is zeker een kopje?
    zo leer ik weer wat bij. lijkt mij erg lekker die taart-recept en wie weet....
    dank je wel.
    groetjes dora

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super kaart en dat logo, echt helemaal goed!!!
    Groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie kaart Carla. de kleuren en de handjes komen terug in je kaart. Mooi gedaan hoor en erg leuk dat je meedoet met onze logochallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kaart heb je gemaakt naar aanleiding van het KIKA Logo. En de taart ziet er super uit en heeft ook zo gesmaakt las ik, bedankt voor het delen van je recept.

    BeantwoordenVerwijderen