Volgers

vrijdag 6 april 2012

Theedispenser

Dag allemaal,

Eens wat anders dan een kaartje dat ik jullie wil laten zien.
Deze theedispenser heb ik al wel een tijdje geleden gemaakt, maar 'k vind het zelf wel leuk en hopelijk jullie ook, om nog eens een werkbeschrijving op m'n blog te zetten.
Ik heb zo nog wat van die knutsels gemaakt, maar niet alles tegelijk.
Af en toe zal je er tussen mijn kaartjes door er ééntje zien opduiken.

THEEDISPENSER




Werkbeschrijving:
Neem een stuk cardstock van 28 x 15 cm.
Ril hem op 6-13-19-26 cm.
Je hebt nu 2 zijden van 6 cm en 2 zijden van 7 cm.
Aan de onderkant van een zijde van 6 cm (die tussen de 2 van 7 cm inzit), haal je een stukje van 2,5 cm hoog weg. Hier doe je ook met een cirkelpons een halve cirkel weg (uithalen van de theezakjes).
Het deksel maak je als volgt:
Neem een stuk cardstock van 10,2 x 11,2 cm en ril aan elke zijde 2 cm vanaf de buitenkant.
De bodem maak je als volgt:
Neem een stuk cardstock van 8,9 x 9,9 cm en ril aan elke zijde 1,5 cm vanaf de buitenkant.
De bodem schuif je met de holle zijde naar de onderkant in de doos.
De theedispenser is klaar, alleen nu nog aankleden naar eigen smaak.
De bloem op het deksel is ook zelfgemaakt en de werkbeschrijving hiervan vind je elders bij mijn werkbeschrijvingen/patroontjes.

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

18 opmerkingen:

  1. Zo Carla dat ziet er weer gezellig uit je hebt je best weer gedaan hoor!! fijne paasdagen groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie creaties en wat fijn dat je het met ons wil delen om het te maken.
    fijne paasdagen Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer mooi geknutseld. echt prachtig!
    ik wens je fijne pasen hoor,

    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw super wat mooi gemaakt
    fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat heb je mooi gemaakt.fijne pasen gewenst.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi gemaakt, Carla.
    Fijne paasdagen en groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Carla! Ik vind het super dat je de beschrijving erbij geeft, kan ik nu ook eens proberen!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een supercreatie. Bedankt voor de beschrijving. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geweldige creatie carla! ga ik ook nog een keertje maken:0) bedankt voor de beschrijving!
    fijne pasdagen!
    grtz jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook weer zo'n topidee! Schitterende bloem!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey super Carla, heb er al een aantal gemaakt, maar kon nergens meer het patroon vinden, wel een andere, maar deze is mooier, maar gelukkig hebben we Carla nog.

    fijn weekend
    liefs
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Carla

    Ben met de dispenser bezig, maar hij klopt niet helemaal, je moet rillen op 6-13-19 en 26 i.p.v 23 en de bodem moet je rillen op 1.5 cm i.p.v 2.5 cm.


    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt om het recht te zetten Folkje.
      Waarschijnlijk typfouten.
      Al goed dat het je dan toch nog gelukt is.
      Zet je hem op je blog?
      Groetjes,
      Carla

      Verwijderen
    2. Kloppen de maten van het Cardstock wel wat bij de beschrijving staat?

      Verwijderen
  14. Ik heb er een paar klaar, maar ze moeten nog opgepimt worden, daarna zal ik ze er op zetten.

    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihi ja dank je wel Carla het ziet er fantastisch uit ben er druk mee aan de gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zeg die theedispenser.Heel erg bedankt voor de beschrijving,ik ga hem zelf ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen