Volgers

donderdag 21 december 2023

Liften voor Kerstmis (2) + recept

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik er weer bij met een kerstkaart.
Terug iets heel anders dan jullie van mij gewend zijn.

Weten jullie het nog dat ik onlangs een kaartje uitprobeerde
van Miranda Degenaars ?
Het was één van de voorbeeldjes die ik via mijn  mailbox kreeg 
voor de komende stempelbeurs van ArtSpecially,
Nu heb ik hiervan een ander kaart uitgeprobeerd.

Dit is de kaart van Miranda, prachtig hé.

Ook voor deze kaart had ik het papier niet en ook niet de stempels
en moest het doen met wat ik wel in mijn voorraad had.
Het is dan een blauwe versie van gewoon cardstock papier
 met andere stempels geworden en de ster heb ik getekend.
Gekleurd met Faber Castell Polychromos potloden.
En nu met het donker weer, was het ook nog moeilijk om
ze te fotograferen. Ik heb het met het licht aan moeten doen.

Deze is het geworden

Doet mee met :

Ik heb ook nog gebakken.
Een peperkoeken hartje voor een vriendin
die het momenteel nogal moeilijk heeft.


Iemand interesse in het recept ?

PEPERKOEKEN HARTJE
(bakvorm 2 liter inhoud)
250gr zelfrijzende bloem, 100gr honing, 100gr donkerbruine suiker, 
een mespuntje nootmuskaat, een mespuntje kaneelpoeder, 
1/2 kl bicarbonaat, 2,5 dl melk, beetje boter.
Enkele stukjes broodsuiker of parelsuiker
Baktijd 45 min. op 175°C
- Doe de bloem in een kom en maak een kuiltje.
Doe er de honing in en strooi suiker, kruiden en
bicarbonaat eromheen.
- Meng dit alles met de melk tot een homogeen
geheel.
Bestrijk een bakvorm met boter en schik er het
deeg in. Beleg met enkele stukjes suiker en
enkele kleine stukjes boter.
- Bak, haal uit de oven, ontvorm en laat afkoelen.
Een 3D plaatje geknipt en met honing opgeplakt.
Smakelijk !

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

24 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaart. Toppie!! Je kaartje is echt super geworden. En bedankt voor het recept, ik ga die mss ook wel maken.
    I love this card
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een mooie liftkaart gemaakt.goed geslaagd. Ik wil je hierbij bedanken voor de verjaardagskaart en kerstkaart die ik van je kreeg. Het hart ziet er leuk en lekker uit. Ook alvast fijne kerstdagen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn allebei prachtig! Je hebt de kaart van Miranda super gelift!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie kaart, Carla.
    En het recept voor het peperkoekhart sla ik meteen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een Prachtige kerstkaart Carla.
    Heel goed gelukt toch.
    Dat gebak ziet er ook lekker uit.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een beauty van een kaart. Echt een plaatje. Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaart heb je gelift! Dacht echt dat je er twee had gemaakt, zo goed heb je het gedaan! Heel mooi. Voor jou ook fijne feestdagen en een goed en gezond nieuwjaar. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou net is formidabel gelukt om hem te liften Carla, het is een beauty. Wat knap gedaan. Dat hart doet het water in mijn mond lopen, dank je voor het recept. Wat leuk om er een plaatje met honing op te plakken.
    Fijne dagen gewenst.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een fantastische lift geworden! Super gedaan.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk kaartje met dat lichteffect rond het sterretje.
    Lekker zo'n peperkoek in de vorm van een hartje.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schittrende kaart!! Lief zo`n peperkoek hart

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi Carla.
    Fijne feestdagen gewenst.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart !!!
    Leuk die koek !
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat heb je die kaart prachtig gelift Carla! Heel mooi in dat blauw!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt de kaart van Miranda mooi gelift met je eigen materialen. Mooi en knap gemaakt! De peperkoek hart ziet er erg lekker uit. Lief gebaar voor je vriendin.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie lift heb je gemaakt, Carla. En zeker omdat je het met je eigen materialen moest doen. Wat ziet dat peperkoekhart er lekker uit zeg!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kaart heb je gemaakt door te liften, hij is geweldig.
    Wens je heel mooie feestdagen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou, dat heb je prachtig gemaakt! Leuk om het met je eigen spullen dan uit te proberen! En helemaal leuk als het dan nog lukt ook.
    Dank je voor het recept. Het ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is heel mooi gelift Carla!
    En wat lief dat je dat voor je vriendin hebt gemaakt
    groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige mooie kaart, Carla
    Wat een mooie techniek heb je gebruikt, ik vind die besjes met hulst ook zo mooi gelukt!
    Lekker recept, lief en attent dat je dit voor je vriendin hebt gemaakt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met eigen materialen kom je ook altijd een heel eind, heel mooi gedaan! Een lief hart gebakken voor je vriendin, sterkte met haar Carla!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is ook weer zo'n geweldig mooi kaartje en het peperkoeken hartje ziet er lekker uit hoor!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mooie lift Carla, en wat lief dat peperkoeken hartje voor je vriendin.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een hele mooie lift !
    prachtig gedaan.
    Fijne feestdagen, groetjes, Alma

    BeantwoordenVerwijderen