Volgers

dinsdag 1 mei 2012

Vintage met haakwerk

Hoi, hoi we zijn er alweer.

Geen borduurkaart, daar heb ik nu even genoeg van, maar een vintage en dat is wel iets dat ik heel graag maak.

Het lieve plaatje heb ik op internet gevonden, mooi hé.
Ik heb het uitgeprint op fotopapier.
Daarna op een onderliggend stukje cardstock een randje gehaakt en nadien de foto met dubbelzijdige kleefband erop gebracht.
Ik het ook nog en roosje gehaakt (de beschrijving van hoe dit moet zet ik onderaan).
Met de Lr 0122 creatables Poinsettia recht van Marianne Design de bruine blaadjes gemaakt.
Tenslotte nog een spitpen erdoor.
Het scrappapier komt van een vintage scrapblokje van Action.
De boordjes en de vlinder zijn gestempeld met een stempelsetje van VIVA.

WERKBESCHRIJVING ROOSJE:
hv= halve vaste
v=vaste
stk= stokje
l=losse

1: Haak 4l en sluit deze tot een ring met 1hv
2: *1v in de volgende v, 3l*, herhaal dit 6 keer. Eindig met 1hv in de eerste v van de toer. Er zijn nu 6 bogen gehaakt.
3: 1l. Haak vervolgens om elke boog: 1v, 1l, 3stk, 1l, 1v.
4: Keer het werk. Haak vervolgens *1v in de v van de 1 ste toer tussen de twee blaadjes en dan 5l*; herhaal dit 6 keer. Eindig met 1hv in de eerste v van de toer. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5: 1l. Haak vervolgens om elke boog: 1v, 1l,5stk, 1l en 1v.
Knip de draad en hecht hem vast.

Gezellig dat je even kwam kijken.
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
 Tot ziens,
Groetjes,

18 opmerkingen:

  1. Die is mooiii leuk dat haakwerk.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtige bloem gehaakt. Ziet er super uit op je kaart. Het is een bjoutie!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige vintage kaart Carla, supermooi met dat haakwerk erbij!! Die gestempelde boordjes en vlinder lijken ook wel van kant! Hééél mooi!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Carla
    Wat is die prachtig super lief plaatje en het haakwerk is echt super.
    Groetjes marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er prachtig uit.
    liefs,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is wel een heel creatieve kaart! Zoveel technieken! Het is een mooi geheel geworden!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend Carla! Dit is een stijl die je goed ligt!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige vintagekaart! Schitterend gedaan.
    Lieve groetjes,Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kaart, en wat super het haakwerk. Ik ben linkshandig en ik krijg het niet voor elkaar. Des te knapper vind ik het van jou. Super! Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooi kaartje, ik vind je haakwerk prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal top, Carla! Prachtig gedaan ook dat haakwerk!

    Hugs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap werk van je Carla ik zou zo graag weer eens willen haken, maar dat gaat zo moeizaam mijn pols is vastgezet dus is het heel pijnlijk omdat ik hem niet meer kan buigen.Maar het is van jou een schitterende vintage kaart lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Igor Carla what's a beautiful sweet card :) I love the image you used. Well done!
    Hugs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend leuk gemaakt met dat haakwerk Carla. Ik kan wel zien dat jij meer kunt dan alleen mooie kaarten maken.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk Carla, dat je het maken van een kaart combineert met haakwerk. Het staat heel mooi bijelkaar.

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor zusje zo heb je alweer eens laten zien wat je allemaal in je march hebt!
    groetjes zus

    BeantwoordenVerwijderen