Volgers

vrijdag 11 mei 2012

Koker met zeeproos

Dag allemaal,

'k Ben in mijne knutsel hoor.
Deze keer niet met kaarten maar iets heel anders..
Ik heb zelfs al 2 creaties klaar, waarvan ik al ééntje ga tonen en de andere, die krijg je morgen te zien.
Vandaag de koker met zeeproos.
Een ideetje dat ik op het blog van Plony heb gezien.


Van wat meer van boven, zodat je kan zien dat er nog een versiering op het dekseltje zit.


Het plaatje van dichtbij.
Lief hé.

De koker met de zeeproos heb ik bij Action gekocht.
Het scrappapier heb ik al een hele tijd liggen en kwam ook nog van Action.
De vlindertjes komen uit het setje Lr0158 van Marianne Design
De bloemen zijn gemaakt met Lr0122 Creatables Poinsettia recht van Marianne Design, daarop het bloemetje uit de Lr0169 Creatables kleedje hoek van Marianne Design en daarop de FLP Rose Flower van Nellie Snellen.
De bladsprietjes komen uit het setje Lr0157 decoratieve elegantie van Marianne Design.
De kleine blaadjes zijn gemaakt met de FLP031 Jumbo Rose Leaf van Nellie Snellen.
Het lieve plaatje komt van internet en heb ik in een ovaaltje met de Classic Ovals Large van Spellbinders uitgesneden.
Daaronder nog een paars boordje gemaakt met de Classic Scalloped Ovals Small van Spellbinders.

Is dit geen leuk moederdagcadeautje?

Met deze creatie zou ik willen meedoen aan de challenge van  een hoop inspiratie.
De opdracht is "laat je inspireren door deze foto".
Mijn inspiratie uit deze foto is de paarse kleur, bloemen en de vorm van de bloem doet mij ook wel wat aan een kokertje denken.

Met mijn creatie zou ik ook nog willen meedoen aan de uitdaging van Moeders hobbypaleis.
De opdracht is "laat je inspireren door deze foto".
Mijn inspiratie uit deze foto is, dat mijn creatie het cadeautje zelf is.

Gezellig dat je even kwam kijken.
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
 Tot ziens,
 Groetjes Carla

donderdag 10 mei 2012

Poezenkaart

Dag allemaal,

Superleuk dat er weer nieuwe volgertjes bijgekomen zijn.Van harte welkom.
Nog ééntje en dan zijn we met 100, als de teller klopt natuurlijk, want daar heb ik soms al eens mijn twijfels over.

Het kaartje dat ik vandaag kom showen heb ik al een tijdje geleden gemaakt.  Nu ik weet dat die al op zijn bestemming is kan ik het pas plaatsen, want anders was het geen verrassing meer.
Het is een verjaardagskaartje voor  Jackie. Ze vindt het zo leuk om een heleboel kaartjes te ontvangen en daarom doet ze een oproepje op haar blog, waar tevens ook nog een leuke candy aan verbonden is.
Dit kaartmodelletje heb ik al eens eerder gemaakt en de beschrijving  ervan vind je terug bij mijn labels "Werkbeschrijvingen en Patroontjes".
Kaartje toe
Kaartje open
Zo kan je hem neerzetten
Een stukje van de achterzijde

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het zo fijn om jullie reacties te lezen.

Liefs,

woensdag 9 mei 2012

Rondjes

Dag allemaal,

Poefff, eindelijk is die klaar.
'k Was mijn inspiratie weer even kwijt.
'k Zag de sketch voor de uitdaging van Dutch Card Lovers en vond die er wel leuk uitzien, maar een moeilijke om er wat voor te vinden.
'k Ben dan met vanalles aan 't proberen geweest en uiteindelijk is dit het resultaat geworden.
                                                                           
De sketch

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk om jullie reacties te lezen.
Tot ziens,
Carla


zondag 6 mei 2012

Hout voor de kachel

Hallo allemaal,

'k Zie enkele nieuwe gezichtjes bij mijn volgers en daar zijn we natuurlijk weer heel blij mee.
Hartelijk welkom.

Gisteren weer veel zin om een kaartje te maken, een beetje zoeken van wat ik zou maken, maar voor ik het wist moest ik al naar stal om de koetjes te melken.
Daar kwam dan nog bij dat mijn stalwerk extra lang duurde, want er werd nog een tweeling geboren en het ging niet zo vlot.
Wanneer alles achter de rug was, stond de klok al op half 11.
Ik had nu eenmaal mijn zinnen al gezet om dat kaartje te maken en 'k ben er dan toch nog aan begonnen.  Jullie kennen mij ondertussen al wel, ik kan niet naar bed voor die klaar is.
Om 1 uur kon ik eindelijk mijn bedje opzoeken, een kort nachtje van 5 uurtjes slapen.
Maar mijn kaartje was wel klaar ... en hier komt die

Het is bestemd voor de verjaardag van mijn schoonzoon. Hij is pas op 22 mei jarig, dus moet die ondertussen nog even de kast in.
Mijn schoonzoon werkt veel in 't hout voor hun houtkacheltje en ook voor zijn beroep gaat hij hier en daar hoge bomen opruimen, dus 'k denk dat ik wel het geschikte stempeltje voor hem gevonden heb.
'k Ben benieuwd wat hij d'er gaat van vinden en natuurlijk ben ik ook wel benieuwd naar jullie reacties.


Groetjes Carla

vrijdag 4 mei 2012

Met oprechte deelneming

Dag allemaal,

Ik heb een reeks kaartjes zitten maken, die we spijtig genoeg ook af en toe al eens nodig hebben.
Ik heb ze heel eenvoudig gehouden, want 'k vind veel tralala niet staan voor een condoleance.

Klassiek


Modern 


Met 3D plaatjes



De mooie tekst van wat dichterbij, dan kan je hem eens lezen
De stempel komt van bij Elke Verschooten



Wat is jou voorkeur, klassiek - modern of 3D.

Fijn dat je even kwam kijken. Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot ziens, Groetjes Carla

donderdag 3 mei 2012

Golf

Hallo allemaal,

Leuk er weer wat nieuwe volgertjes bij te zien, dat geeft me meteen weer veel moed om nog meer aan de knutsel te gaan.
Van harte welkom dames.

Gisteren was het geen weer om buiten te komen, dus heb ik maar de ganse dag in mijn knutselateljeeke gezeten. Niet dat ik dat erg vond hoor.
Ik heb wat zitten zoeken wat voor kaart ik kon maken voor de uitdaging van elke Kaart een Feestje.
Een uitwerking van de opgelegde sketch is meestal geen probleem, maar dan nog een geschikt plaatje vinden, dat is dikwijls niet gemakkelijk.
Bij deze opdracht vragen ze naar een sport.
Keuze genoeg zou je zeggen, maar 'k maak het mezelf niet graag gemakkelijk en dan wil ik weer iets vinden dat niet iedereen neemt.
Zoals je hieronder zult zien, heb ik voor GOLF gekozen.

Ik denk dat dit een stempelafdrukje is van Kenny K.
Heb ik ooit van iemand gekregen, vandaar dat ik er niet zeker van ben.
De zak met de golfstokken en de golfballetjes heb ik bij kleurplaatjes gegoogleld.
Alles is ingekleurd met mijn favoriete Derwent Softcolours.
Het sentimentje heeft Marianne op haar blog ons cadeau gedaan.
Het scrappapier komt van Boekenvoordeel.

Volgens deze sketch moest de kaart gemaakt worden:

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

dinsdag 1 mei 2012

Vintage met haakwerk

Hoi, hoi we zijn er alweer.

Geen borduurkaart, daar heb ik nu even genoeg van, maar een vintage en dat is wel iets dat ik heel graag maak.

Het lieve plaatje heb ik op internet gevonden, mooi hé.
Ik heb het uitgeprint op fotopapier.
Daarna op een onderliggend stukje cardstock een randje gehaakt en nadien de foto met dubbelzijdige kleefband erop gebracht.
Ik het ook nog en roosje gehaakt (de beschrijving van hoe dit moet zet ik onderaan).
Met de Lr 0122 creatables Poinsettia recht van Marianne Design de bruine blaadjes gemaakt.
Tenslotte nog een spitpen erdoor.
Het scrappapier komt van een vintage scrapblokje van Action.
De boordjes en de vlinder zijn gestempeld met een stempelsetje van VIVA.

WERKBESCHRIJVING ROOSJE:
hv= halve vaste
v=vaste
stk= stokje
l=losse

1: Haak 4l en sluit deze tot een ring met 1hv
2: *1v in de volgende v, 3l*, herhaal dit 6 keer. Eindig met 1hv in de eerste v van de toer. Er zijn nu 6 bogen gehaakt.
3: 1l. Haak vervolgens om elke boog: 1v, 1l, 3stk, 1l, 1v.
4: Keer het werk. Haak vervolgens *1v in de v van de 1 ste toer tussen de twee blaadjes en dan 5l*; herhaal dit 6 keer. Eindig met 1hv in de eerste v van de toer. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5: 1l. Haak vervolgens om elke boog: 1v, 1l,5stk, 1l en 1v.
Knip de draad en hecht hem vast.

Gezellig dat je even kwam kijken.
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
 Tot ziens,
Groetjes,