Volgers

donderdag 25 april 2024

Olifantje

Hallo allemaal,

Na enkele hectische dagen met de nieuwe jonge koeien
kan ik me terug op blog laten zien.
Die nieuwe koeien moesten naar buiten in de weide,
maar dat was niet te doen, het zijn echte moordenaars.
Ze vallen ons aan.
Van de mensen die er aan meegeholpen hebben waren 3 gewonden.
De dierenarts heeft 2 dieren van op afstand in slaap moeten schieten.
Daar is 1 jonge koe van overleden.
Nog 9 staan er in de wei, die zijn wel rustig,
en hopelijk blijven ze in de weide.
De overige 17 staan nog op stal en die zullen daar moeten blijven.
Al bij al nog geluk gehad dat er geen doden zijn gevalllen.
Ik wist niet dat er zo'n woeste koeien bestonden.
Deze gedragen zich als vechtstieren in een arena.
Weg ermee, levensgevaarlijk.
Foto van uit de venster van onze woning genomen en ingezoomd.
De 9 die nog buiten staan.

Het kaartje voor vandaag had ik al eerder gemaakt.
Het zit ook al in mijn verkoopbakje bij mijn kapster.
Daar moesten nog wat communie en lentefeest kaartjes bij.
Deze past wel voor die gelegenheden.


De stempel heb ik ingekleurd met 
Faber Castell Polychromos potloden.


Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk,
 Groetjes 
 Carla

14 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal over de wilde koeien, griezelig!
    Ik las dat je jarig bent geweest, alsnog van harte gefeliciteerd.
    Je olifantkaartje is erg leuk en zeker voor veel doeleinden geschikt.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heftig met het verweiden van de koeien dat z3 zo agressief zijn. Zal van het soort komen. Veel sterkte ermee.je kaart is heel erg leuk en lief. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps die koeien..... link !
    je kaartje is erg leuk !!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei....dat is een heftig verhaal Carla....dat wist ik ook niet!
    Je kaartje is prachtig....wat een schattig olifantje....en wat mooi ingekleurd!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat valt dat tegen voor jullie dat dit ras koeien zo agressief zijn. Raar dat jullie niet gewaarschuwd werden hiervoor. Spijtig dat er een moest afgemaakt. Maar een geluk dat er geen gewonden zijn gevallen.
    Succes verdere ermee.
    Het olifantje op je kaartje is echt lief (liever dan die koeien 😉)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heftig verhaal Carla over de koeien.
    Zijn dat limousine?
    Wel vee geluk gehad.
    Je kaartje is weer prachtig met het olifantje.
    Succes met de koeien, hopelijk blijven deze rustig
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen geen limousine maar salers.
      Braaf werd ons gezegd, maar ...

      Verwijderen
  7. Wat een schatje!! Ik bedoel je kaartje en het olifantje!
    Wat een naar verhaal met de koeien, wist niet dat ze zo konden reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, oei, wat een verhaal zeg! Ik weet wel dat koeien uitgelaten kunnen zijn na een hele winter op stal, maar dit; Zo op de foto te zien, zijn ze nu gelukkig weer rustig! Je kaart is heel leuk met het schattige en blije olifantje!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjee zeg, wat een heftig verhaal van de koeien. Ik kan mij voorstellen dat dit geen fijn gevoel is. Ik begrijp dat ze nu allemaal weg moeten? Ook heftig voor jullie. De kaart die je laat zien is prachtig geworden. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooow Carla, wat een heftig verhaal, ik dacht dat koeien zo vredelievend waren...
    Je olifantje op de kaart is een stulk luever...
    Heel mooi gemaakt deze kaart!liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sjonge Carla, dat wist ik ook niet, maar jullie hebben veel meer ervaring met koeien! Echt gelukkig dat er geen doden zijn gevallen!
    Je kaart is een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow dat klinkt behoorlijk heftig zeg! Wist niet dat koeien zo konden reageren.
    je kaartje is erg leuk!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen