Volgers

donderdag 23 november 2023

Kerst op zusjesknutseldag

Hallo allemaal,

De voorbije zondag had ik met mijn zus,
Marleen, weer een gezellige knutseldag.
Het was in mijn knutselateljeeke te doen
en het leuke kaartidee kwam van mijn zus.
Zoals altijd eerst een beetje bijpraten, 
daarna wat materialen bij elkaar zoeken en 
met volle moed aan onze kerstkaart begonnen.
Ik had wat verse soep verzien, waarvan we halverwege ons
 knutselwerk een grote tas van gedronken hebben.
Het smaakte heerlijk.

Mijn resultaat van onze zusjesknutseldag zien jullie hieronder.
Ons Marleen gaat haar kaart, zoals we hadden afgesproken,
ook vandaag plaatsen en die kan je HIER bewonderen.


Een slimline kaart, waarvan ik de snijmallen van Nellie Snellen
voor het eerst gebruik.
Scrappapier uit een kerstblok van de Action.
Mijn oudere stempeltjes van Penny Black kwamen hiervoor 
uitstekend van pas.
De stempeltjes heb ik ingekleurd met
Faber Castell Polychromos pencils.


Mijn kaart in stukjes, om alles meer in detail te kunnen zien.




CHALLENGE:

2 Sisters on the Blog : Ch. #80, Kerstvervoer - de schaatsen (2de deelname)

Allsorts Challenge : Week 755 

Morgan's ArtWorld : #11 (2de deelname)

Iemand interesse in de soep ?

RECEPT

Bloemkoolsoep met paprika (6 personen)

500 gr bloemkool - 1,5 rode paprika - 2 uien - 1,5 l kippenbouillon -
175 gr mascarponekaas - een handvol peterselie of bieslook -
2 eetlepels boter.

Paprika en uien in stukken snijden, uien stoven in boter, paprika en
bloemkool toevoegen en 5 minuten laten meestoven.
Kippenbouillon er bij gieten en 20 minuten laten koken.
De mascarponekaas laten smelten in de soep en alles mixen.
Werk af met peterselie of bieslook.
Kan zowel warm als koud gedronken worden.
Heel lekker.

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

29 opmerkingen:

  1. Je kaart is heel mooi met die lieve egeltjes die zo mooi gekleurd zijn. Wat was het weeral gezellig zo met ons tweetjes aan de knutsel.
    Het soepje was zo lekker dat ik het zeker ook eens ga maken (en dat raad ik iedereen aan).
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jouw kaartje is echt leuk Carla....ik zei het net al bij je zus....wat gaaf om samen te knutselen!
    En de soep lijkt me heerlijk....bedankt voor het recept!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kaart.gezellig met je zus knutselen. Ik mis de knutseldag met mijn moeder wel. We hebben het bijna 25 jaar een dag per dag week gedaan … Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie beider kaarten zijn heel leuk geworden, gezellig hoor om dezelfde hobby samen te kunnen uitoefenen.
    De soep lijkt me erg lekker.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig samen een dagje knutselen, weet ik uit ervaring, haha.
    Een heel leuk kaartje.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een superleuke kaart.
    altijd gezellig samen knutselen.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kerstkaart Carla.
    Leuk de kleine stempeltjes.
    Je soepje ziet er ook lekker uit.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie maken er een mooie traditie van met die zussendag! En je kaart is superleuk met die schattige egeltjes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook zo'n mooi kaartje in dezelfde trant als die van Marleen. Leuk gemaakt.
    En gezellig zo'n knutseldagje samen met nog een lekker soepje erbij.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke kaart schattig zijn de egeltjes. Het recept sla ik op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo'n zussen knutseldag, leuk kaartje heb je gemaakt! De soep ziet er ook goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke egeltjes op je mooie kerstkaart en die soep klinkt zalig. Gezellig Carla om zo samen met je zus te knutselen.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, wat een lief egeltje.
    Wat is hij druk hè, met zijn kerstversiering 🥰.
    Mooie basis slimline stans, daar ga je vast heel veel plezier van hebben.
    Lijkt mij een heerlijk soepje en wat een leuke mok, waarin je de soep serveert.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kerstkaart met de egeltjes Carla.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze slimline is ook heel mooi. Gezellig hoor zo samen aan de knutsel en de soep ziet er heerlijk uit.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kaart heb je gemaakt. Ik vind de slimlinemal geweldig!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuke kaart met de schattige egeltjes.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig zo'n knutseldag met je zus. Jouw kaart is ook erg leuk geworden met die schattige egeltjes. De soep lijkt me lekker, dus ik heb het recept opgeslagen. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn een knutseldag met je zus, morgen heb ik het met 3 vriendinnen en ga ik pindakaas soep maken.
    Je kaart is ook heel erg mooi geworden.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love this so much! Each little scene is perfect. Your soup looks good too. Thanks for sharing with us at Allsorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superleuke kerst slimlinekaart, Carla
    Leuk gemaakt
    En wat een lekker recept deel je met ons!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Love the sketch and of course you can never go wrong with the cute Penny Black hedgehogs!!
    Thank you so much for sharing with us at Allsorts challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk zo die egeltjes in de cirkels, mooi gedaan!! Je soep ziet er heerlijk uit, lekker om warm te worden met dit koude en gure weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je kaart is prachtig Carla, wat mooi gedaan! Ook je Kerstkaarten hieronder zijn erg mooi! En je soep ziet er erg lekker uit! Ook altijd een opkikker.... 😊
    Fijn weekend gewenst!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gezellig samen aan de knutsel. Je ktaart is mooi penny black blijft leuk om mee te werken.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Love the bright red papers behind your images. Really makes them pop!
    Thank you for sharing with us over at Morgan's ArtWorld. Love to see you join in each month.
    ~ Pam CT

    BeantwoordenVerwijderen