Volgers

maandag 31 juli 2023

Boerenwormkruid

Hallo allemaal,

Gisteren, op weg met de fiets naar mijn dochter en haar gezin,
vond ik mooi en veel boerenwormkruid langs de spoorweg.
Toen zij me dan nog vroeg om haar voorraadje
condoleance kaarten nog eens aan te vullen
kreeg ik meteen inspiratie binnen.

Eerst voor mezelf mijn vaasjes opgevuld met boerenwormkruid.
Het fleurde meteen de huiskamer op.
Ik werd er vrolijk van.


De kaartjes had ik er maar voor de foto bijgezet,
die blijven natuurlijk niet staan.


De stempel van het boerenwormkruid is van Ludiec.
Ingekleurd met Faber Castell Polychromos.
De achtergrond van de kaart hierboven heb ik met de stencil
ST016 Glory van Lavinia gemaakt.
Hierbij gebruikte ik 3 kleuren Distress Inkt om in te kleuren.
Zelf een doodle randje eromheen getekend en teksten gestempeld.

Voor het achtergrondje van de kaart hieronder
kleurde ik ook weer met 3 kleuren Distress Inkt.
Daarna gestempeld met kleine stempeltjes.
Afgeboord met een recht zwart lijntje en teksten gestempeld.


Dan laat ik nog eens de mooie stempel van Ludiec van dichtbij bekijken
en het inkleuren met Faber Castell Polychromos potloden.


Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

22 opmerkingen:

  1. Dat staat gezellig die vaasjes met boerenwormkruid erin. En extra leuk dat je ook gelijk inspiratie kreeg voor het maken van deze mooie condoleancekaarten met eigen achtergronden. Het is een prachtige stempel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk het boekenworm kruid in de vaasjes. De kaarten zijn erg mooi voor sterkte. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie condoleancekaarten, Carla!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig dat je een echt voorbeeld bij het kleuren had.
    Je hebt heel mooie kaarten gemaakt met mooie achtergrond en mooi ingekleurde stempel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat staat heel gezellig het boerenwormkruid in de vaasjes en ook je condoleance kaarten met deze bloemen zijn erg mooi,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kaarten Carla. Mag je dat zomaar plukken? in sommige gemeentes staan daar gasboetes op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig mag dat nog bij ons, maar niet veel mensen zullen ze plukken.
      Voor mij was het ook maar enkele bloemetjes, dat merk je nog niet eens dat die weg zijn en de plant is blijven staan.

      Verwijderen
  7. Wat leuk dat je zo geïnspireerd werd, je kaartjes zijn echt supermooi met de bloemen en achtergrondjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaarten zijn schitterend Carla! Je hebt voor de foto even een leuk hoekje gemaakt met het boerenwormkruid. Weer wat geleerd, ik kende de naam niet. Leuk om zo geïnspireerd te worden.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoe je dat boerenwormkruidstempeltje (wat een woord) inkleurde naar het voorbeeld van de echte bloemen in je vaas!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi Carla....zo kom je nog eens op een idee he!
    De bloemen staan prachtig in de drie vaasje zo bij elkaar!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig zoals je op het idee komt om zulke mooie condoleancekaarten te maken. Ook leuk zoals je de vaasjes gestyled hebt.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gezellig de vaasjes met boerenwormkruid.
    Maar ook je condoleance kaarten zijscherm mooi.
    Gefeliciteerd met je topper bij Cheerful sketches
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hen nog nooit van die bloemen gehoord maar ken ze wel. Die staan volop in de tuin. Als het droog is 😏 .... misschien ook eens een paar binnen halen.
    Leuk dat je zo'n stempeltje hebt om er kaartjes mee te maken. Mooie achtergrondjes erbij.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een leuke foto's zijn het met het echte kruid en op je kaart als stempel! Dat heb je prachtig bedacht!
    Voor een condoleance kaart heel geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt prachtige condoleances gemaakt Carla, erg mooi gedaan. Ze zijn allebei erg mooi geworden, vooral met de kleurencombinaties die je gebruikt hebt. En wat 'n fleurig gevulde vaasjes!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het zijn hele mooie kaarten voor deze gelegenheid.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat heb je mooi gekleurd zeg!!
    2 Prachtige kaartjes.
    Het tafeltje met de vaasjes met het kruid erin geeft inderdaad een mooi, vrolijk geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige kaarten, heel mooi van kleur!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen