Volgers

zaterdag 31 maart 2012

Laat ons lachen

Dag lieve volgertjes,

Ik heb vandaag een kaartje gemaakt voor uitdaging 108 bij elke kaart een Feestje.
Zo'n leuke opdracht dat ze weer bedacht hebben, daar deed ik met plezier aan mee.
De opdracht is volgens een kleurenschema een kaart maken met als optie "Laat ons lachen".
Ik ben tussen mijn stempelafdrukjes gaan rommelen om te zien welke grappige stempel hiervoor in aanmerking kon komen en dit vond ik toch wel een geschikt plaatje.
Om de spanning er nog wat in te houden heb ik mijn kaart uit 2 delen gemaakt, een voorkant en een binnenkant.
Jullie moeten zelf maar eens kijken wat jullie ervan vinden en kom je mening maar vertellen.
'k Ben benieuwd ???
                                                                  Voorkant van de kaart

Binnenkant van de kaart


Zo ziet die eruit als die rechtstaat

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Groetjes,

vrijdag 30 maart 2012

Twee kleuren kaart

Hallo allemaal,

'k Vind het super leuk dat er weer enkele volgertjes bij zijn.
Van harte welkom om mijn blog.

Het idee zat al een tijdje in mijn hoofd, maar 'k had het nog niet kunnen uitvoeren wegens gebrek aan tijd. Wou ik  nog kunnen meedoen  aan de challenge van AnMaCreatief, dan moest ik er toch maar snel aan beginnen, want morgen loopt deze challenge al ten einde.
Een kaart in twee kleuren, deze is het geworden.
De bloem nog van wat dichterbij

De kaart is gemaakt met heel veel mallen en ponsjes.
Voor de grote bloem gebruikte ik Lr0122 Creatables Ponsttia en Lr0142 Creatables Poinsettia mini van Marianne Design.
Het blauwe malletje eronder komt uit frame's van Nellie Snellen.
De grote stervormige mal eronder is de Lr0169 Creatables kleedje hoe van Marianne Design.
De hoekjes komen uit het setje Fleur De Lis Accents, Shapeabilities van Spellbinders.
De 4 bloemetjes op iedere hoek zijn gemaakt met Floral Punch small set FLP027 Rose flower en Floral Punch medium set FLP028 Rose flower van Nellie Snellen.
Het achtergrondpapier heb ik zelf gemaakt van blauw cardstock bestempeld met swirls.
Dit heb ik gedaan met distress ink broken china van Ranger.
Ook alle mallen en ponsjes zijn hiermee bewerkt.
Als laatste heb ik de grote bloem nog afgewerkt met in het midden 3 dikke parels te plakken.

En nu wil ik jullie nog even laten zien waar ik dit allemaal gemaakt heb.

Een blik in carlasknutselateljeeke



Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

dinsdag 27 maart 2012

Voorjaarskaartje

Hallo allemaal,

Eigenlijk is het te mooi weer om binnen te zitten, maar 'k heb toch even de tijd genomen om een voorjaarskaartje te maken voor de challenge van Dutchcardlovers.
Stempeltje van wat dichterbij.
Het is ingekleurd met derwent softcolours

Hieronder de sketch die we moesten volgen.
Eenvoudig, maar je kan er toch wel vele kanten mee uit.


Terwijl de lentekriebels aktief waren, heb ik een beetje decoratie aangebracht in de huiskamer.
Straks is 't Pasen, dus 't werd  hoogtijd.


Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes,

maandag 26 maart 2012

Witte kaart

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik, zoals iedere maand, de opdracht voor de themakaart op mijn groepshyve geschreven. Eens iets heel anders, een WITTE KAART. Hoe witter hoe beter.
'k Vind dit zelf ook niet zo'n gemakkelijke opdracht, maar 't is wel gelukt om er iets van te maken.
Dit is mijn bijdrage aan dit thema:


Ik heb slechts een beetje zwart gebruikt voor de tekst, de rand er omheen en de ringen (3 afzonderlijke stempels)
De buitenste randjes van de kaart zijn gemaakt met Lr0161 Creatables kant
Links onder de bloemetjes heb ik de 2 malletjes Lr0157 creatable decoratieve elegantie gebruikt
Nog het kleinste vlindertje uit het setje Lr0158
Alles deze malletjes zijn van Marianne Design.
De bloemetjes zijn gemaakt met de ponsjes Van Nellie Snellen, Floral punch small set FLP027 rose flower, Foral punch medium set FLP028 Rose flower, Floral punch FLP031 jumbo Rose leaf (blaadjes)Het hart komt uit de multi fra's MFD 022 van Nellie Snellen.
Voor de verdere afwerking heb ik nog een wit strikje op de kaart gebracht en in het midden van de bloemen zit een stipje gemaakt met witte perlepen.
Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

zaterdag 24 maart 2012

Kaart voor m'n zus

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn zus haar verjaardag en ik heb voor haar dit kaartje gemaakt.
Omdat wij samen heel veel gaan fietsen en jaarlijks op fietsvakantie gaan, heb ik er ook mijn kaart wat naar gemaakt.

Dit grappige plaatje, dat misschien wel een beetje op mij gelijkt, heb ik al een tijdje en ik weet niet meer van waar het vandaan komt.
Maakt ook niet uit, het was wel heel geschikt voor deze kaart.
Ik heb het ingekleurd met mijn Derwent Softcolours.
Daarna uitgesneden in een ovaaltje.
Het rondje eromheen is gemaakt met Creatable Double Frame Lr 0141 van Marianne Design.
De bloemetjes zijn gemaakt met ponsjes FLP027, FLP028, FLP022 en FLP031 (blaadjes) van Nellie Snellen.
De tekst stempelde ik met eline's alphabet van Marianne Design.
Het scrappapier komt van Boekenvoordeel.

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

vrijdag 23 maart 2012

Mini challenge Jolanda (deel 3)

Hallo allemaal,

Voor de opdracht van de mini-challenge van Jolanda, moet er deze keer gebakken worden.
Niet echt, maar op een kaartje.
Ik heb hiervoor 2 geschikte plaatjes van Magnolia gevonden en het plaatje van dit gezellige fornuisje komt van internet.
Alles is ingekleurd met Derwent Softcolours.
De binnenkant met het recept.
iets met chocolade, dat lust Andy graag


Gezellig dat je even kwam kijken. 
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,
Groetjes Carla

woensdag 21 maart 2012

Koetjes in de wei

Koeienavond allemaal,

Vandaag laat ik jullie iets anders van mij zien.
Gisteren was het de grote dag op onze boerderij.
De koetjes mochten, na een lange winterperiode op stal, terug in de wei.
Dat is de moeite om te zien hoor.
Als zotten stormen ze de stal uit en hun kont maar omhoog zwieren, echt een gek gedoe.
Zo pakweg een kleine 10 minuutjes stormen ze door de wei en daarna rustig genieten in het zonnetje.


Deze kaart heb ik net nog gemaakt.
'k Wou voor bij mijn foto iets met koetjes maken, maar ze valt wat tegen vind ik.
Gefotografeerd bij kunstlicht is ook minder goed, maar 'k wou hem vandaag nog plaatsen en dan had ik geen keuze.


De kaart is gemaakt van een mengeling van vanalles.
Het plaatje is een ets van Jittie Wildeman, gevonden tijdens het googlen.
Ik heb het 2 x afgedrukt.
Rond het eerste plaatje heb ik een kadermet bloemen gestempeld.
Daarna heb ik het bewerkt met distress inkt.
Uit het tweede plaatje heb ik de koetjes uitgeknipt en ze daarna iets hoger op het eerste plaatje geplakt.
Nog een wit randje rond het geheel.
Op de zwarte kaart heb ik 7 ribbeltjes getrokken met behulp van mijn scorpal.

Gezellig dat je even kwam kijken.
Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
Tot ziens,