Volgers

donderdag 22 februari 2024

Condoleance + Recept

Hallo allemaal,

Geen kerstkaart voor vandaag,
maar 2 condoleance kaartjes.
Er zijn de laatste tijd zoveel mensen, 
waarmee we een band hadden overleden, 
dat ik bijna door mijn voorraad condoleance kaartjes ben.
Voor a.s. maandag heb ik er al terug ééntje voor familie nodig.
Ik moest er dringend maken.
De eerste 2 zijn klaar.
Gewoon klassiekertjes met bloemen.


Allebei gestempeld en ingekleurd met
Faber Castell Polychromos potloden.

En ik heb ons nog eens een lekker dessert gemaakt
met onze verse koemelk en vers fruit.
We noemen het roomrijstpap op "bonnekes" wijze.
Een recept van mijn schoonmoeder, die onze kinderen en
kleinkinderen hun bonneke noemen.


RECEPT

ROOMRIJSTPAP MET FRUIT
op "bonnekes" wijze
1 liter verse koemelk- 200cl room-150gr dessertrijst-200gr suiker-3 blaadjes gelatine-verschillende soorten fruit naar keuze.
De melk koken, bij het kookpunt de rijst toevoegen, terug aan de kook brengen en op een zacht vuurtje met deksel op de pot 25 minuten later verder koken.
Van het vuur zetten en de geweekte gelatine goed uitknijpen en onderroeren.
Een vorm omspoelen met water, eventjes laten uitdruipen (niet afdrogen).
De rijstpap in de vorm gieten, laten afkoelen en 1 nacht in de koelkast laten opstijven.
Voor het ontvormen de vorm 1 minuut in heet water zetten, terug uitnemen, een omgekeerde platte schotel op de vorm plaatsen en omdraaien.
Versieren met stukjes vers fruit.
Smakelijk !

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

18 opmerkingen:

  1. Je maakte 2 mooie condoleancekaart, altijd leuk met een tekst en een mooie bloem.
    Het dessert lijkt me heerlijk, ik hou erg van zoete rijst en dan al dat lekkere fruit erbij, echt smullen,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten en wat een leuk recept !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee mooie condoleancekaarten met mooi gestempelde bloemen.
    En bedankt voor het recept.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 prachtige condoleancekaarten, wel jammer dat je er zelf zo veel nodig hebt.
    Je toetje ziet er mooi en smakelijk uit. Het recept doet me aan mijn oma denken, die maakte ook vaak rijstepap.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee prachtige condoleance kaarten Carl.
    Leuke stempels heb je gebruikt.
    Lekker rijstepap
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Carla
    Prachtige condoleancekaarten, mooi stijlvol
    jammer dat je ze nodig hebt
    recept ziet er heerlijk uit, bedankt voor het delen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige condoleance kaarten!
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie kaartjes Carla.
    En je recept ziet er lekker uit. Alleen zou het voor mij zonder room moeten zijn met die allergie 🙁
    Groetjes,
    Karin
    PS: die tekststempel is van Jeanine's art frosty ornaments. Heb die al een paar jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige condoleance kaarten met deze mooie bloemen. Altijd fijn om om in deze situatie ook een mooie kaart te kunnen sturen. Het dessert ziet er heerlijk uit. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooie condoleancekaarten, Carla.
    Wij noemen het keizerinnenrijst als er room bij gaat. Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee prachtige kaarten heb je gemaakt met die mooie bloemen. Het dessert ziet er heerlijk uit met al dat fruit.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet fijn als er in je omgeving meerdere mensen overlijden. Je hebt wel twee heel mooie troostrijke kaarten gemaakt. En het recept wil ik zeker gaan maken...vroeger toen ik de opleiding deed in het ziekenhuis kregen we als dessert ook wel roomrijst..smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vervelend dat je zoveel condoleance kaartjes nodig hebt. Dit zijn wel 2 hele mooie sterkte kaartjes met de prachtig ingekleurde bloemen. Mijn oma maakte vroeger ook zelf rijstepap met saffraan erin.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo naar als er mensen uit je omgeving overlijden en al helemaal als het er meerderen zijn, heel veel sterkte.
    Je hebt mooie condoleancekaarten gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele mooie kaartjes maar zo vervelend dat je er veel moet gebruiken.....
    En het recept ziet er lekker uit. Leuk dat ze haar Bonneke noemen!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaarten Carla.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee mooie , zacht gekleurde condoleancekaartjes en een lekker recept van bonneke!
    Ik heb nu zaterdag ook weer een kaartje nodig voor een kennis.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooie en troostrijke condoleances heb je gemaakt Carla. Dat zal de ontvanger(s) goed doen...
    En je rjjstrand ziet er helemaal perfect uit, als het ook zo gemaakt heeft...
    Fijn weekend verder.
    GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen