Volgers

vrijdag 8 februari 2013

White on White

Dag allemaal,

Ik heb nog een kaartje klaar.
Deze heb ik gemaakt voor de februari challenge bij Beccy's Place met als thema "White on White".
Ik heb er nog geen felicitatie opgezet, dat kan eventueel nog, maar ik wacht af voor welke gelegenheid ik deze ga gebruiken.
De foto is niet zo mooi, doordat ik hem net voor de avond begon te vallen heb genomen.
't Is toch nog wel te zien wat erop staat.


Ik zet er nog een stukje van in close-up erbij:

En nu nog wat lekkers.
Ik heb mijn buikje weer eens dik gegeten in een lekkere TIRAMISU.



Het recept voor de liefhebber:

250gr speculoos - 500 gr mascarpone - 4 eieren - 100 grbloemsuiker - 1 grote tas straffe koffie.
Voor de afwerking cacaopoeder.

Meng de eierdooiers met de bloemsuiker en de mascarpone met de mixer tot een glad beslag.
Klop het eiwit stijf en meng het voorzichtig onder het mengel.
Dompel de speculos eventjes in de koffie en leg er de bodem van de schaal mee vol.
Giet de helft van het beslag over de speculoos.
Vervolgens nog een laag speculoos en de overschot van het beslag.
Zet de tiramisu minstens 4 uur in de koelkast (ik maak hem gewoonlijk de dag voor ik het ga eten)
Strooi voor het opdienen de cacaopoeder over de tiramisu.
Smakelijk !

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
 Tot ziens, 
 Groetjes 
Carla

21 opmerkingen:

  1. super mooie kaart en dat alleen in wit.
    super!!
    en de tiramisu ziet heerlijk uit!!

    liefs gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie kaart Carla, en ze is nog goed te zien hoor op foto.
    Mmmmmm de tiramisu ziet er lekker uit, dessert is altijd zo lekker hé...

    Lieve groeten,
    Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een prachtige kaart gemaakt Carla! En jummie, wat ziet die tiramusu er lekker uit :)

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MOOI!! Wat een prachtige en stijlvolle kaart Carla. Slim dat je er nog geen felicitatie op hebt gezet, dan kun je er bij een bepaalde gelegenheid nog iets op zetten. De schitterende details zijn heel goed te zien op de foto. En o o wat is dat lekker smullen bij jou!
    Groetjes en een fijn weekend, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Carla

    Wat prachtig je witte kaart vind dat altijd erg mooi .
    Ook je bloemen erop zijn weer erg mooi .

    Mmmmm dat klinkt wel heel erg lekker .
    Bedankt voor je recept ga hem onthouden .

    Fijn weekend
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart Carla, heeft altijd wel wat vind ik, wit op wit.

    Die tiramisu ziet er heerlijk uit, misschien ga ik het recept eens proberen, mmm

    liefs
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige witte kaart Carla, heel erg mooi gemaakt!
    En tiramisu, mmmmm, lekker!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amazing card my friend :))
    And ....... I love tiramisu, is one of my favorite cakes:)
    Big big hug,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi is ie Carla ik hou er wel van zo in het wit,e dat gebak dat ziet er wel heel lekker uit.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Carla, dit heb je weer super gemaakt, dat geld ook voor het gebak!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super mooie kaart Carla en die tiramisu ziet er overheerlijk uit:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kaartje is superrrrrrrr mooi Carla
    en dat gebak dat lijkt me erg lekker
    groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super mooi kaartje, Carla, prachtig!
    En wat ziet de tiramisu er lekker uit, dat zal smullen geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je kaart schitterend geworden Carla, een beauty weer. En zo lekker die heerlijke tiramisu, het water loopt me in de mond, heerlijk.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, Carla wat mooi, wit op wit is toch ook wel héél mooi hoor, jij hebt er weer iets prachtigs van gemaakt.
    Ik ben nu 6 kilo kwijt, dus nee een taartje begin ik maar even niet aan.
    Het ziet er wel heerlijk uit hoor.
    Lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Carla, your card is absolutely stunning! I love the beautiful layered flowers you created and the embossed background gives it real depth and interest. Well done!
    Cheers,
    Beccy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi je witte kaart. En het recept is yummy, spijtig dat ik hier de enige ben die dat lust.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele chique kaart, Carla! Heel mooi gedaan! Die Tiramisu taart ziet er wel heel erg lekker uit!

    Hugs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze is ook erg mooi Carla!
    Is je goed af gegaan mooie details, heel chique!
    Zelf gemaakte tiramisu is het allerlekkerste hé!?
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is beautiful...love all the details and dies.

    BeantwoordenVerwijderen