Volgers

vrijdag 15 juli 2011

Kaart met roosjes van theezakjes

Nu ik helemaal op dreef ben, zet ik er vandaag nog ééntje bij.
Een kaart die ik gemaakt heb voor de verjaardag van mijn schoonvader.
De digital stamp is van  "Digital Two for Tuesday", ingekleurd met Derwent Coloursoft kleurpotloden en uitgesneden met Spellbinders Label Eight.
De 2 lijntjes zijn gemaakt met de cutting- en embossingmal  6002/0013 van "Joy"
Scrappapier komt van "Boekenvoordeel" en "Kruidvat".
De roosjes zijn ook zelf gemaakt van gebruikte theezakjes.

Hoe maak je de roosjes?
Neem een gebruikt theezakje (heb je ineens een schitterend vintage kleurtje), knip het open, doe de pulp eruit, spoel even na en laat drogen.
Scheur in reepjes van ongeveer 1,5 cm à 2 cm.
Rol het reepje op en draai het onderaan even tussen de vingers, zodat die stevig vast zit.
Knip met een pons een blaadje dat voor het kelkje kan dienen, doe er in 't midden een gaatje, doe een klein beetje lijm rond het gaatje, steek nu het roosje erin en druk een beetje aan zodat die vast zit. Snij het onderste deel weg tot tegen het kelkje.
Je hebt nu een supermooi gerecycleerd vintage roosje.
Succes ermee.

*** Ik heb een huis met een tuintje gehuurd
Gelegen in een gezellige buurt
En als ik zo naar m'n bloemetjes kijk
Voel ik me net als een koning, zo rijk
***

Groetjes Carla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten