Volgers

woensdag 17 april 2024

ArtSpecially

Hallo allemaal,

Nu het beloofde verslag over ArtSpecially.

Samen met mijn zus, Marleen, voor 3 dagen naar 
Putten in Nederland geweest,
met de bedoeling om het hele weekend op de 
ArtSpecially beurs in Nijkerk door te brengen.

Wat hebben we er weer van genoten.
Zoveel moois te zien,
leuke workshops kunnen doen om daarna 
met heel veel knutselmateriaal huiswaarts te kunnen keren.
En het was ook weer leuk om bekende en nieuwe bekende
blogvriendinnen te ontmoeten.
Wel jammer dat ik van sommige niet wist dat ze er ook waren.
Volgend jaar gaan we als alles goed gaat weer
en dan ontmoeten we misschien weer andere personen.

De eerste foto's die werden gemaakt was samen 
met onze lieve vriendin, LAURA KANT, van Ludiec.
Haar workshop hadden wij vorig jaar
bij haar thuis gevolgd.
MARLEEN    LAURA    CARLA

Leuke workshops gedaan
Zie hieronder de resultaten

Dit was het resultaat van mijn 1ste workshop 
Een groot label dat je nog verder kan afwerken als 
kaart of gebruiken als boekenlegger.

Gelli plate, stempelen, inkten, inkleuren en afwerken met glue lijm



Het resultaat van mijn 2de workshop

Iets heel anders.
Eenvoudig en fijntjes.
Inkt op de embossingfolder doen, een aquarelblaadje erbij 
en door de cuttlebug draaien.
Daarna de bloemetjes en blaadjes met inkt inkleuren.
Afgewerkt als wenskaart.



Workshop 3 zie je hieronder.

Het heeft de grootte van een ATC kaartje.
Vlinder gestempeld en maskeren.
Voor de achtergrond een stencil en 3 inktjes gebruikt.
Nog afgewerkt met een stempel met tekst.
Daarna de vlinder ingekleurd met Tombow potloden.
Leuk om eens uit te proberen hoe die Tombow 
potloden kleuren, maar geef mij maar de
Faber Castell Polychromos, die kleuren veel beter.
De bedoeling is dat ik deze ATC nog in een wenskaart verwerk.


Workshop 4 was iets speciaal.

Hiervoor kregen we 3 blokjes waar een dun laagje kalk opzat.
Die waren tegen elkaar achteraan met plakband vastgeplakt,
zo kon je er op stempelen.
Dat hebben we dan eerst gedaan.
Vervolgens met wel 5 verschillende tinten inkt 
kleur aangebracht met een sponsje.
Daarna met een fijn snijmesje beginnen afkrassen wat
terug wit moest en dat effect verkrijg je 
door dat kalklaagje op de blokjes.
Wanneer het klaar is, de plakband losmaken,
zodat je 3 afzonderlijke blokjes hebt en
die plak je als een 3-luikje op wit papier.
Thuis tot een kaart afgewerkt.



En wat heb ik allemaal gekocht ?

De stempelsetjes

En nog wat andere aankopen.

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

20 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie creaties met inkt en stempeltjes Carla. Vooral dat drieluikje is schitterend gemaakt. En weer wat nieuws gekocht om weer een jaartje voouit te kunnen 😉
    Veel knutselplezier ermee.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je leuke workshops gevolgd. Mooie resultaten. En wat een hoop mooie nieuwe spullen. Daar kan je weer mee vooruit.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke workshops heb je gedaan. Dat drieluik vind ik echt beeldschoon, degene die die kaart ontvangt boft maar!
    Lekker veel spulletjes gekocht! Doet me denken aan de tijd dat ik met mijn vriendin elk jaar naar de KreaDoe ging, ook altijd tassen vol met hobbymateriaal weer mee naar huis.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie een leuke tijd gehad op de beurs. En je bent goed geslaagd met je aankopen. Veel plezier met je nieuwe spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jullie zo genoten hebben op de beurs. Je kan weer mooi vooruit met je stempeltjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaarten heb je gemaakt op de workshops Carla!
    En gezellig zo op de beurs, ik ga vrijdag naar de Kreadoe
    Jij hebt een mooie buit gescoord!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaarten en wow wat heb je veel mooie dingen gekocht!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat waren heel creatieve dagen zo te zien! Wat een leuke workshops en wat een gave dingen heb je gemaakt! De laatste vind ik super mooi! en dan al de stempels en dingen die je gekocht hebt, heerlijk hoor! Lekker genieten van je nieuwe spulletjes en we gaan ze vast zien! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid en mooie aankopen , geniet ervan !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je leuke workshops gevolgd, Carla en wat heb je veel stempeltjes gekocht. Daar kun je wel even mee vooruit!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke creaties heb je gemaakt op de workshops.
    Wow, wat een mooie stempels heb je gekocht.
    Benieuwd naar de creaties die je daarmee maakt.
    Succes ermee.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aan de foto's te zien hebben jullie je prima vermaakt, wat heb je een mooie projectjes gemaakt. Die met het blokje heb ik jaren geleden ook eens gemaakt, was erg leuk om te doen. Ben al jaren niet meer naar de beurs geweest.
    Nou, je kunt weer even vooruit, hihihi!! We zullen het hier vast kunnen gaan bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou jullie hebben je goed vermaakt. Mooie dingen gemaakt, mooie spullen gekocht, je kan weer even vooruit. Wie weet komen wij elkaar volgend jaar tegen op de beurs. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk en mooi allemaal Carla, fijn dat jullie zo genoten hebben.
    wellicht dat ik volgend jaar weer ga, hopelijk met mijn zusje.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het klinkt allemaal leuk en de workshopresultaten zijn prachtig geworden! Fijn aan de slag met je nieuwe spulletjes, veel plezier ermee.
    In antwoord op je vraagje over de bloesemtak: Nee, die is niet van Ilse, ik heb iets van Internet gehaald, daar staan vaak kleurplaten op die zeer geschikt zijn om mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is duidelijk dat jullie genoten hebben. Wat een mooie creaties heb je op de workshops gemaakt. Die met de laviniastempel en het drieluikje wilde ik ook doen, maar daar waren zulke lange wachtrijen dus helaas.
    Je hebt goed geshopt, veel plezier met je aankopen!
    Wie weet zie ik je volgend jaar wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om even mee te kijken naar jullie belevenissen op de beurs!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kaartjes gemaakt Carla, en weer veel spulletjes gekocht om mooie kaarten mee te gaan maken.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen