Volgers

zaterdag 19 januari 2013

Mijn eerste autootje

Hallo lieve volgertjes,

Ik heb net nog een kaartje in sneltempo gemaakt.
Ik wou er vandaag ééntje klaar hebben, maar eens ik in mijn knutselateljeeke zat, begon ik allerlei andere werkjes te doen en voor ik het wist was mijn dag bijna om. En dan was ik  natuurlijk niet tevreden van mijn dagje, dus toch nog rap, rap wat in mekaar gestoken.


Een kaartje voor een jonge kerel.
't Kan gebruikt worden voor een verjaardag of voor iemand die zijn rijbewijs behaalde.
Veel fantasietjes zitten er niet aan, maar al bij al vind ik het toch nog niet mis om hem op een half uurtje klaar te hebben (de stempel had ik al eerder ingekleurd).

Nog even een close-up foto van het stempeltje

Ik heb vandaag ook nog wat gebakken.
Een rijsttaart.
Ook iets dat snel klaar is.


Voor de liefhebbers het recept:
2 blikken dessert rijst (ik gebruikte Bon-ri van Aldi)
6 soeplepels gezeefde zelfrijzende bloem
6 soeplepels kristalsuiker
2 zakjes vanille suiker
3 eitjes

Alles onder elkaar mengen, alleen het opgeklopt eiwit er als laatste bijdoen.
Een grote platte taartvorm inboteren, bestrooien met chapelure en het beslag erin doen.
50 minuten bakken op 200°C
Laten afkoelen.
Smakelijk !

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat.
 Tot ziens, 
 Groetjes 
Carla

15 opmerkingen:

  1. Hoi Carla

    O o o moest je toch nog een kaartje maken jij kan het ook niet laten .
    Hij ziet er wel weer heel leuk uit ,mooi afdrukje is het ook weer ,en inderdaad is die leuk voor iemand die zijn rijbewijs haalt .
    Fijne avond
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje voor je berichtje
    Die bloem is een stans van magnolia ik heb hem zelf niet mijn vriendin kocht hem voor maar 5 euro op de Krea doe
    En hij is inderdaad wel heel mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Marcella.
      Hij is prachtig, misschien zet ik hem wel op mijn verlanglijstje.

      Verwijderen
  3. Mooie kaart, meer moet dat zeker niet zijn!
    Je rijsttaartje ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk Carla ik heb hem ook wel eens gemaakt voor een jongen die zijn rijbewijs had gehaald,en die taart lijkt me heerlijk.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi kaartje Carla en door het leuke papier heeft het kaartje zeker niet meer nodig!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er lekker uit de vlaai en je kaart is geweldig leuk voor een jongen
    Een fijne avond
    liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Snel kaarten maken kan ik ook; dat weet je inmiddels haha.
    Ik zal je een inbox sturen op het .... forum, dan weet je wie ik daar ben.

    En je taart ziet er heerlijk uit; ik bakte een cheesecake.!
    Wat is chapelure?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker fleurig kaartje Carla en je taart ook erg jammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou voor een snel kaartje vind ik hem super geworden Carla, heerlijke kleuren ook. En je taart ziet er superheerlijk uit. Ik herken je gevoel wel als je je voorgenomen hebt om lekker een kaartje te maken en er komt van alles tussen dat je na het avondeten denkt ik mis iets .... en ga je weer aan de slag met je kaart.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kaart, Carla, en wat ziet je rijsttaart er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vrolijk kaartje Carla ! Je bent ook een echte duizendpoot dat je zoveel tegelijk kan doen :)
    Je taart ziet er lekker uit.
    groetjes
    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrolijke kaart! En je patchwork kaart vind ik ook heel erg geslaagd!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen