vrijdag 5 juni 2026

Geldcadeau of Zomerdecoratie

Hallo allemaal,

Gisteren mocht ik voor onze Creamana vereniging 
weer een workshop geven.
Ook deze keer iets anders dan kaartjes maken. 
 Ik had gekozen voor een geldcadeau of zomerdecoratie.
De les ging vooral over hoe visjes met geld of origami papiertjes
moesten gevouwen worden en het decoreren was naar ieders eigen smaak.

Hieronder de voorbeelden die ik zelfgemaakt had.



Er hing een gezellig sfeertje en iedereen vond het leuk om te doen.
Enkele foto's van de workshop.




Het eindresultaat, prachtig toch ?

Allemaal trots met hun creatie op de foto.

Mijn zus, Marleen, was er ook bij.
Zij zal haar creatie ook nog zo snel mogelijk op haar blog plaatsen.
Ze had een apart idee en dat willen jullie vast ook wel gezien hebben.
Ga zeker bij haar eens een kijkje nemen.

Een envelop is ook zo saai,
dus gaf ik het geld een creatieve draai.
Van papier en geld, groot en klein,
vouwde ik visjes dat was super fijn.
Ze zwemmen rond in hun eigen zee
en nemen een leuke verrassing mee.
Ze hebben geen schubben, maar zijn van geld,
zodat jij straks je cadeautje telt.
Veel plezier met deze buit,
geef het lekker vrolijk uit !


Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes Carla

15 opmerkingen:

  1. Wow, wat heb je een leuke workshop bedacht Carla! Jij en je cursisten hebben allemaal een prachtige creatie gemaakt! Ik denk Marleen te herkennen op de eerste foto aan tafel!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was en leuke workshop, weer eens iets anders.
    Je voorbeelden waren prachtig gemaakt!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave workshop had je bedacht en wat een prachtige voorbeelden had je gemaakt. Ook de gemaakte stukken van de dames zijn mooi geworden. Ik ga nu even bij Marleen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er heel gezellig uit, jullie hebben mooie creaties gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie creaties heb je bedacht als voorbeelden voor je workshop. Leuk om eens wat anders te doen dan kaarten maken. De dames hebben ook mooie werkstukken gemaakt met de gevouwen visjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuke workshop is dit, je hebt gave voorbeelden gemaakt, de dames hebben ook allemaal iets heel moois gemaakt,
    groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk en wat gaaf dat je er een workshop van gemaakt hebt Carla. Dat gedichtje erbij maakt het helemaal af.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke workshop, Carla
    En wat een mooie resultaten, ze mogen bij de knutselclub blij zijn met jou!
    Ook zo'n leuk gedichtje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend gaaf Carla!!
    Die zwemmende geldvisjes, idd zoveel leuker te geven dan gewoon briefgeld,
    Heb ik laatst ook gedaan voor onze kleinzoon die zijn zwemdiploma gehaald heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat onwijs leuk zeg... Je workshop is weer geslaagd Carla!!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuk idee zo'n workshop, en alle creaties zien er prachtig uit. Wat een leuk rijmpje heb je erbij gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat creatief!
    En wat leuk om zoethoudertje te maken en er een workshop mee te geven.
    Het eindresultaat ziet er heel mooi uit al die verschillende creaties bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een superleuk idee! Jij bent ook wel heel creatief.
    En wat fijn dat je me gevonden hebt! Elke volger heb ik toegevoegd, maar ik mis nog wel wat trouwe volgers en daar was jij er een van. Alleen weet ik dat dan dus niet....nu kunnen we elkaar weer volgen!

    BeantwoordenVerwijderen